Η επίδραση της φύσης στην υγεία και τη διάθεση του ανθρώπου

Η Fjällräven, πρωτοπόρος Σουηδική μάρκα ρούχων και εξοπλισμού για δραστηριότητες στη φύση, έχει ως αποστολή της να εμπνέει συνεχώς τους ανθρώπους να απολαμβάνουν, να εξερευνούν και να προστατεύουν τη φύση, τόσο μέσω διαχρονικών και ποιοτικών προϊόντων όσο και μέσω εμπειριών, όπως το Fjällräven Classic.

Τo Fjällräven Classic, είναι μια μη αγωνιστική εμπειρία πεζοπορίας στη φύση, ανοικτή σε όσους λατρεύουν τις δράσεις στη φύση, η οποία ξεκίνησε το 2005 με πρωτοβουλία του ιδρυτή της μάρκας.

Οι ερευνητές Daniel Wolf-Watz (European Tourism Research Institute) και Thomas H. Beery (Kristianstad University) πραγματοποίησαν έρευνα στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 2.600 άνθρωποι που είχαν συμμετάσχει στο Fjällräven Classic από το 2005, με στόχο να αναδείξουν την επίδραση των outdoor δραστηριοτήτων στη ζωή των ανθρώπων και τη συμβολή τους στη διαμόρφωση μιας νέας περιβαλλοντικής κουλτούρας.

Στο πλαίσιο της έρευνας, αναδείχθηκε ότι η συμμετοχή σε τέτοιου είδους events στη φύση, όπως το Fjällräven Classic, ενισχύει το ενδιαφέρον και την αυτοπεποίθηση για δράσεις στη φύση, αλλά και την υπεύθυνη συμπεριφορά προς το περιβάλλον. Λόγω των περιορισμών της πανδημίας, οι δράσεις στη φύση λειτουργούν ως μια διέξοδος να δούμε με ασφάλεια φίλους και συγγενείς και να ανακαλύψουμε προσβάσιμα φυσικά τοπία. Έτσι οι περισσότερες εξορμήσεις, δε γίνονται οργανωμένα αλλά ατομικά.

Ωστόσο, οι άνθρωποι τείνουν να φέρονται καλύτερα στη φύση όταν έχουν καθοδήγηση και εκπαίδευση για το τι πρέπει να κάνουν, Κάτι που συμβαίνει σε events όπως το Fjällräven Classic.

Στα ευρήματα της έρευνας παρατηρήθηκε, ότι η επαφή των συμμετεχόντων με τη φύση λειτουργεί καταλυτικά για την ενίσχυση του σεβασμού προς τη φύση. Συγκεκριμένα, η συμμετοχή τους στο Fjällräven Classic αποτέλεσε μια ουσιαστική
εμπειρία που τους χάρισε συναισθήματα χαράς και ελευθερίας, ενώ μέσα από αυτή την ομαδική δραστηριότητα κατάφεραν να γνωρίσουν πραγματικά τη φύση, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την επιθυμία τους για συμμετοχή σε τέτοιου
είδους δράσεις στο φυσικό περιβάλλον.

Μέσα από τα ευρήματα αναδείχθηκε η σύνδεση μεταξύ της συμμετοχής σε δράσεις στη φύση και της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης. Σε ποσοστό 60%, οι ερωτηθέντες συσχέτισαν την εμπειρία τους στη φύση με περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση:

Συγκεκριμένα, ανέφεραν αλλαγή συμπεριφοράς στη διαχείριση των απορριμμάτων και των φυσικών πόρων, την επιλογή προϊόντων, αλλά και την ευαισθητοποίηση σχετικά με την προσωπική επίδραση στην κλιματική αλλαγή και προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.

Η Fjällräven συνεχίζει να εμπνέει τους λάτρεις της φύσης, προσφέροντας τους ακόμα και εικονικά, μέσα από το Fjällräven Classic TV, μοναδικές εξορμήσεις αλλά και συμβουλές για την επιλογή του κατάλληλου outdoor εξοπλισμού για ανεπανάληπτες εμπειρίες σε ντυπωσιακά μονοπάτια σε όλον τον κόσμο μέσα στη φύση.

Fjällräven Το πιο βιώσιμο brand ρούχων στη Σουηδία

Fjällräven αναδείχθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά ως η πιο βιώσιµη µάρκα στην κατηγορία “Ένδυση & Μοδα” από τον ευρωπαϊκό δείκτη βιωσιµότητας Sustainable Brand Index™.

Πρόκειται για τη µεγαλύτερη µελέτη της Ευρώπης για την αειφορία που διενεργείται κάθε χρόνο από το 2011 µε στόχο να αναδείξει τις αντιλήψεις για τις βιώσιµες µάρκες, σε δείγµα 58.000 καταναλωτών σε οκτώ χώρες, αξιολογώντας πάνω από 1.400 µάρκες σε 35 βιοµηχανίες.

Η Fjällräven ξεχώρισε, καθώς δίνει προτεραιότητα στην χρήση ανακυκλωµένων, οργανικών και ανανεώσιµων υλικών, σύµφωνα µε τα κριτήρια Higg Index. Ακόµη, από το 2015, και για όλα τα προϊόντα η εταιρεία χρησιµοποιεί µεθόδους εµποτισµού χωρίς φθοράνθρακες και το βασικό ύφασµά της G-1000 είναι κατασκευασµένο από ανακυκλωµένο πολυεστέρα και οργανικό βαµβάκι. Στο επίκεντρο της Fjällräven είναι και η αξιοποίηση µιας ολοκληρωµένης βιώσιµης σειράς µαλλιού, ενώ η εταιρεία είναι επίσης µέλος του Συνασπισµού Βιώσιµης Ενδυµασίας και της Πρωτοβουλίας του ΟΗΕ για την Παγκόσµια Oράση για το Κλίµα.

Η Christiane Dolva Törnberg, Επικεφαλής Αειφορίας της Fjällräven, δήλωσε σχετικά:

«Είµαστε ενθουσιασµένοι που η Fjällräven θεωρείται το πιο βιώσιµο εµπορικό brand της Σουηδίας στον κλάδο της. Η διάκριση αυτή έρχεται ως επιβεβαίωση της σκληρής δουλειάς που καταβάλουµε και µας  δίνει την ώθηση να συνεχίσουµε για να εξελιχθούµε κι άλλο. Άλλωστε, η βιωσιµότητα δεν αποτελεί κάτι µεµονωµένο για εµάς, αλλά είναι µια αρχή µας, πλήρως ενσωµατωµένη σε ό,τι κάνουµε.»

Με το όραµα να είναι η πιο βιώσιµη και κορυφαία εταιρεία ρούχων και εξοπλισµού για δραστηριότητες στη φύση, η Fjällräven παράγει ανθεκτικά, λειτουργικά και διαχρονικά προϊόντα που ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να απολαµβάνουν τη φύση. Αυτές οι παράµετροι αποτελούν και την στρατηγική προσέγγιση της εταιρείας ως προς την ανάπτυξη των προϊόντων της, συµπεριλαµβανοµένης της έρευνας, του σχεδιασµού και της κατασκευής τους.

Στόχος του brand είναι να σχεδιάζει κομμάτια ανθεκτικά, λειτουργικά και διαχρονικά προϊόντα που ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να απολαμβάνουν τη φύση. Τα πολύχρωμα σχέδιά τους και το έξυπνο design τους, τα κάνουν ταυτόχρονα μία πρώτης τάξεως αγορά για όσους θέλουν να είναι στυλάτοι και ταυτόχρονα λατρεύουν τις outdoor δραστηριότητες. Βιωσιμότητα και μόδα, πάνε χέρι- χέρι σε αυτήν τη νέα, οικολογική εποχή για ολόκληρη την Ευρώπη.

Μάθετε περισσότερα   για  τη  βιωσιµότητα, τα υλικά και το σχεδιασµό της Fjällräven επισκεφθείτε το Sustainability Press και το fjallraven.com